Followers

Tuesday, September 6, 2011

Allah Sayangkannya

Assalamualaikum....hari ini tanggal 6 september 2011 aku telah kehilangan seorang nenek yang aku sayangi buat selama-lamanya....aku redha dengan pemergian nya kerana Allah lebih sayangkannya...setibanya aku di rumah nenek aku...jenazahnya sudah terhampar di hadapan rumah..dan orang ramai keluar masuk untuk melihatnya buat kali terakhir..




Disaat aku masuk kedalam rumah menatap wajahnya...hatiku terasa sayu mengenangkan saat-saat aku masih kecil  ketika dijaga olehnya....semua kenangan itu akan menjadi memori dalam hidup aku....sebagai manusia yang masih hidup...aku perlu teruskan hidup aku...peristiwa ini membuatkan aku rasa lebih dekat dengan Allah..siapa kita yang tahu bila saat kematian kita...mungkin esok,lusa,minggu depan..semuanya Allah sahaja yang mengetahui..


Oleh itu...kita sebagai hambanya yang masih hidup...selalulah mengingatinya..jangan sesekali lupa padanNya.. sewaktu aku hendak solat jenazah arwah..berbisik di dalam hati aku,di masjid jua lah kita akan disembahyangkan...tetepi mana pergi manusia-manusia di luar sana yang hanya membiarkan masjid sunyi tanpa penghuni..aku pesan pada diri aku juga yang selalu leka dengan dunia..


Ya Allah...Kau berikanlah kekuatan kepada kami yang masih hidup ini....jangan kau pesongkan hati kami.. tingkatkanlah iman kami supaya kami lebih dekat dengan Mu ya Allah....sesungguhnya setiap yang hidup pasti akan kembali kepada Mu...Kau matikanlah kami dalam keadaan orang yang beriman...


Akhir kata....semoga arwah nenek berada dalam kalangan orang yang beriman...kami cucu-cucu sentiasa berdoa agar nenek bahagia di sana...insyaAllah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...